Cel warsztatów
Warsztaty mają na celu wyposażenie nauczyciela praktyczne umiejętności, dzięki którym może on stworzyć uczniom warunki do rozwijania kreatywnego myślenia podczas realizowanych lekcji w myśl zasady, że kreatywny nauczyciel to kreatywny uczeń. Warsztaty wpisują się w model systemowego przygotowania nauczycieli do pracy z uczniem pod kątem rozwoju jego kreatywności – jednej z kompetencji kluczowych niezbędnych w obecnych czasach.
Korzyści ze szkolenia:
- Pokonanie wewnętrznych barier blokujących kreatywność (np. nieśmiałości, przyzwyczajeń),
- Zwiększenie umiejętności skutecznego rozwiązywania problemów czy podejmowania wyzwań zawodowych, umiejętność spojrzenia na nie od innej strony i znalezienie do nich kreatywnych rozwiązań,
- Poznanie technik twórczych, do zaadaptowania na zajęciach z uczniami oraz w sytuacjach osobistych,
- Zwiększenie wiary we własną kreatywność i indywidualną motywację do działania,
- Praktyczne przećwiczenie nabytych umiejętności w celu rozwiązania typowych problemów występujących w szkołach,
- Poprawa komunikacji i pracy w grupie.
Forma zajęć
W trakcie warsztatów uczestnicy angażują się w wykonywanie ćwiczeń indywidualnych i grupowych, podczas których wykorzystują myślenie kreatywne i niestandardowe metody rozwiązywania problemów. Warsztaty odbywają się w atmosferze eksperymentowania i dobrej zabawy.
Uczestnicy
Zajęcia kierowane są do nauczycieli, którzy pragną być kreatywni na swoich lekcjach, a także w życiu osobistym.
Zapisy i informacje dodatkowe
Program warsztatów jest zgodny z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2018/19
– priorytet drugi: Wdrożenie nowej podstawy programowej. Kształcenie rozwijające samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów.
Termin zajęć zostanie uzgodniony po zebraniu się grupy.
Warsztaty w wersji podstawowej trwają 2 godziny. W wersji rozszerzonej mają charakter treningu kreatywności – kilka dwugodzinnych spotkań grupowych. Szczegóły spotkań do uzgodnienia.
Zajęcia prowadzi Monika Szczerba – psycholog.