W zakresie diagnozy proponujemy badania psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne w następujących obszarach:
- Diagnozowanie i opiniowanie w zakresie:
- trudności w nauce,
- oceny możliwości intelektualnych,
- problemów wychowawczych,
- wad, zaburzeń mowy oraz kompetencji językowych i komunikacyjnych,
- problemów emocjonalnych, w tym spowodowanych sytuacją kryzysową,
- gotowości szkolnej,
- zaburzeń i opóźnień rozwojowych, w tym ryzyka zaburzeń ze spektrum autyzmu,
- zaburzeń zachowania,
- oceny globalnego rozwoju, z uwzględnieniem diagnozy funkcjonalnej, prowadzonej w ścisłej współpracy ze szkołami i przedszkolami, a także placówkami systemu ochrony zdrowia i opieki społecznej,
- ocena poziomu funkcjonowania dzieci obcojęzycznych, zwłaszcza przybywających
z zagranicy, - określania optymalnych form pomocy uczniom pobierającym dotychczas naukę w szkołach, funkcjonujących w systemach oświaty innych państw,
- określania optymalnych form pomocy, wsparcia rozwojowego, korekcji, rehabilitacji, stosunku do obowiązku szkolnego, form kształcenia, niezbędnych do nauki warunków oraz sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
- zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
- indywidualnego programu nauki lub indywidualnego toku nauki,
- pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej,
- zezwolenia na zatrudnienie ucznia, który nie ukończył 15 roku życia w celu przyuczenia do wykonywania pracy lub nauki zawodu,
- braku przeciwwskazań do wykonywania pracy lub innych zajęć zarobkowych.
- Diagnozowanie, orzekanie / opiniowanie o potrzebie:
- kształcenia specjalnego,
- zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
- indywidualnego nauczania,
- indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
- wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
- Diagnozowanie predyspozycji zawodowych uczniów szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Pomoc w wyborze dalszej drogi kształcenia.
- Przesiewowe badania słuchu na Platformie Badań Zmysłów.
- Przesiewowe badania mowy na terenie przedszkoli i szkół.
- Przesiewowe badania lateralizacji dzieci przedszkolnych na terenie przedszkoli
i oddziałów przedszkolnych. - Diagnozowanie wyższych funkcji słuchowych na platformie diagnostyczno-terapeutycznej Neuroflow ATS.
- Diagnoza EEG Biofeedback.
- Diagnoza funkcjonalna małego dziecka.
- Diagnoza funkcjonalna rozwoju sfery emocjonalno-społecznej.
- Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej.
- Diagnoza stylu uczenia się (wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk, czuciowiec).
Diagnoza odbywa się na wniosek rodzica / pełnoletniego ucznia złożony w poradni
(druk do pobrania)