Diagnozowanie dzieci i uczniów

W zakresie diagnozy proponujemy badania psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne w następujących obszarach:

 

  1. Diagnozowanie i opiniowanie w zakresie:
  • trudności w nauce,
  • oceny możliwości intelektualnych,
  • problemów wychowawczych,
  • wad, zaburzeń mowy oraz kompetencji językowych i komunikacyjnych,
  • problemów emocjonalnych, w tym spowodowanych sytuacją kryzysową,
  • gotowości szkolnej,
  • zaburzeń i opóźnień rozwojowych, w tym ryzyka zaburzeń ze spektrum autyzmu,
  • zaburzeń zachowania,
  • oceny globalnego rozwoju, z uwzględnieniem diagnozy funkcjonalnej,  prowadzonej w ścisłej współpracy ze szkołami i przedszkolami, a także placówkami systemu ochrony zdrowia i opieki społecznej,
  • ocena poziomu funkcjonowania dzieci obcojęzycznych, zwłaszcza przybywających
    z zagranicy,
  • określania optymalnych form pomocy uczniom pobierającym dotychczas naukę w szkołach, funkcjonujących w systemach oświaty innych państw,
  • określania optymalnych form pomocy, wsparcia rozwojowego, korekcji, rehabilitacji, stosunku do obowiązku szkolnego, form kształcenia, niezbędnych do nauki warunków oraz sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych,
  • zindywidualizowanej ścieżki kształcenia,
  • indywidualnego programu nauki lub indywidualnego toku nauki,
  • pierwszeństwa w przyjęciu ucznia z problemami zdrowotnymi do szkoły ponadpodstawowej,
  • zezwolenia na zatrudnienie ucznia, który nie ukończył 15 roku życia w celu przyuczenia do wykonywania pracy lub nauki zawodu,
  • braku przeciwwskazań do wykonywania pracy lub innych zajęć zarobkowych.
  1. Diagnozowanie, orzekanie / opiniowanie o potrzebie:
  • kształcenia specjalnego,
  • zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
  • indywidualnego nauczania,
  • indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
  • wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
  1. Diagnozowanie predyspozycji zawodowych uczniów szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych. Pomoc w wyborze dalszej drogi kształcenia.
  2. Przesiewowe badania słuchu na Platformie Badań Zmysłów.
  3. Przesiewowe badania mowy na terenie przedszkoli i szkół.
  4. Przesiewowe badania lateralizacji dzieci przedszkolnych na terenie przedszkoli
    i oddziałów przedszkolnych.
  5. Diagnozowanie wyższych funkcji słuchowych na platformie diagnostyczno-terapeutycznej Neuroflow ATS.
  6. Diagnoza EEG Biofeedback.
  7. Diagnoza funkcjonalna małego dziecka.
  8. Diagnoza funkcjonalna rozwoju sfery emocjonalno-społecznej.
  9. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej.
  10. Diagnoza stylu uczenia się (wzrokowiec, słuchowiec, kinestetyk, czuciowiec).

 

Diagnoza odbywa się na wniosek rodzica / pełnoletniego ucznia złożony w poradni
(druk do pobrania)