Celem warsztatów szkoleniowych jest przybliżenie zasad tworzenia innowacji oraz wypracowanie ram dla własnej innowacji pedagogicznej z matematyki, która będzie możliwa do zrealizowania w szkole. Podczas moderowanego spotkania nauczyciele, wykorzystując techniki myślenia kreatywnego, uczą się tworzenia innowacji, budują zarówno ogólne ramy, jak też tworzą konkretne ćwiczenia i zadania wypełniające program innowacji.
Pomimo, iż w trakcie spotkania będziemy tworzyć program innowacji z matematyki, wszystkie poznane zasady oraz wiele z poznanych ćwiczeń można zaadaptować również do tworzenia innowacji z innych przedmiotów.
Realizując założenie o spójności systemu dydaktycznego, stworzona zostanie innowacja wykorzystująca korelacje międzyprzedmiotowe. Dzięki temu projekt umożliwi uczniom rozwijanie kompetencji kluczowych (m.in. kreatywności, porozumiewania się, współpracy, przedsiębiorczości, umiejętności uczenia się, ekspresji kulturalnej), a nauczycielom da możliwość kreatywnej współpracy oraz wzajemnego wspierania się podczas realizacji projektu.
Innowacja, która powstanie, będzie miała na celu wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia poprzez rozwijanie świadomego i krytycznego korzystania z osiągnięć nauk matematycznych oraz podnoszenie umiejętności matematycznych uczniów. Cel ten zostanie osiągnięty również poprzez ukazanie atrakcyjności matematyki, wskazanie jej praktycznego zastosowania w życiu codziennym, jak też poprzez wykorzystanie nowoczesnych metod uczenia się i kreatywnego myślenia.
Proponowane szkolenie jest m.in. efektem doświadczeń w pracy nauczycieli należących do ogólnopolskiej grupy Bliżej matematyki oraz Kreatywni, digitalni – nauczyciele z pasją. Jest to grupa osób poszukujących nowatorskich rozwiązań dla edukacji, szczególnie w zakresie matematyki.
Prowadzący szkolenie – Monika Szczerba, psycholog
Czas spotkania – około 2,5 godziny